loading...

عقیق و فیروز

بازیگری یک فیلم همیشه آسان نیست ، و تهیه کنندگان قطعاً چنین چیزی را پیدا کردند که سعی کردند یک سری از فیلم های Die Hard را بزنند. قبل از اینکه ویلیس به سرانجام برسد ، تعدادی از ستارگان اکشن این نقش را

محسن عقیق فروش بازدید : 71 شنبه 10 اسفند 1398 زمان : 21:11 نظرات (0)

بازیگری یک فیلم همیشه آسان نیست ، و تهیه کنندگان قطعاً چنین چیزی را پیدا کردند که سعی کردند یک سری از فیلم های Die Hard را بزنند. قبل از اینکه ویلیس به سرانجام برسد ، تعدادی از ستارگان اکشن این نقش را رد کردند ، از جمله ریچارد گر ، آرنولد شوارتزنگر ، سیلوستر استالونه ، جیمز کان و بارت رینولدز.

 

استیون ای. دو سوزا ، فیلمنامه نویس گفت: "همه این افراد آن را رد کردند زیرا ، به یاد داشته باشید ، این 1987 است." "شما تمام این فیلم های رمبو را داشتید. ما کماندو ، غارتگر را داشتیم ، و به خاطر همه اینها ، قهرمان ، به گفته آنها ، شبیه به *** *** بود. واکنش؟" این پسر هیچ قهرمان نیست. " به گفته دو سوزا ، این "ناامید" بود که سرانجام به ویلیز رفتند.

 

گفته می شود که یک نام بزرگ دیگر نیز به نقش پیوسته است - فرانک سیناترا. سیناترا در اقتباسی از سال 1968 با رمان Thorp True Detective Thorp بازی کرد که پیش از این هیچ چیز برای همیشه ماندگار نبود. از آنجا که او پیش از این شخصیت اصلی را بازی کرده بود ، بنا بر گزارش ها ، این استودیو موافقت کرد که با وجود این واقعیت که در آن زمان 73 سال داشت ، دوباره این نقش را به او پیشنهاد دهد. این آشکارا از بین نرفت و ضرر سیناترا به سود ویلیس درآمد.

 

یک پرداخت عظیم

 

اگرچه ویلیس امروز یک فوق ستاره است ، قبل از انتشار Die Hard ، او بیشتر به خاطر کارش در سریال ABC Moonlighting معروف بود ، که در سال 1987 به او یک گلدن گلوب برنده شد. در آن زمان ، دنیای فیلم و تلویزیون بسیار جدا از هم بودند. احتمالاً یک ستاره تلویزیونی برای حضور در یک فیلم چیز زیادی دریافت نکرد. با این وجود ، آرنولد ریفکین ، نماینده ویلیس ، ارزش او را می دانست و برای نقش آفرینی اش 5 میلیون دلار دستمزد سنگین (برای زمان) خواست.

 

فاکس مدام به پیشنهادهای کوچکتر باز می گشت ، اما ریفکین به اسلحه هایش چسبید و در نهایت آنها موافقت کردند. دو سوزا گفت: "او مبلغ حیرت انگیز 5 میلیون دلار دریافت كرد ، كه باعث شد حقوق همه در روز بعد در هالیوود افزایش یابد." "به معنای واقعی کلمه ، روز بعد ریچارد گر گفت ،" چگونه این مرد 5 میلیون دلار دریافت کرد ، که این بیشتر از آخرین عکس من است و من در جوایز نامزد شده ام؟ "

 

به نظر نمی رسید شرط بندی در ابتدا برای استودیو کار کند. این فیلم با اکران گسترده ای به 7.1 میلیون دلار افتتاح شد و تحقیقات نشان داد که ویلیس مورد علاقه مخاطبان نبود. به همین دلیل استودیو او را از قسمت هایی از تبلیغات تبلیغاتی خود دور نگه داشته است ، به جای ستاره خود ، Nakatomi Plaza را در یک آگهی روزنامه به نمایش می گذارد. با این حال ، این فیلم در نهایت به یک اثر هنری تبدیل شد و به وضوح کار برای ویلیس و همچنین استودیو به پایان رسید.

 

حقیقت ناگفته آل پاول

 

درست همانطور که در زمان بازیگری John McClane انجام داد ، سازندگان قبل از فرود در Reginald VelJohnson به بازیگرهای مختلف مختلفی فکر کردند تا در بازیبان پلیس LAPD گروهبان ال پاول بازی کنند. به گفته کارگردان ریخته گری جکی بورچ ، تهیه کننده ها و کارگردان John McTiernan در ابتدا به دنبال بازیگر افسانه ای رابرت دووال بودند تا بتواند بخشی از اعتماد به نفس مک کلین را بازی کند.

 

بورک یادآوری کرد: "من در آنجا می گویم ،" من تنها زن اتاق هستم ، و به شما می گویم که Reginald VelJohnson است. " "" او کسی است که من قبلاً استخدام کرده ام. او بهترین کسی است که شما تا به حال ملاقات کرده اید ، و شما فقط به روشی که بونی بدلیا یک دارایی برای بروس باشد ، به او احتیاج دارید. " همه در اطراف بروس فقط او را بیشتر زمین می زنند زیرا ، می دانید که او می تواند احمق باشد ... بنابراین داشتن او از یک طرف و رجینالد از طرف دیگر ، شیمی خوب و مطابقت مناسب برای بروس بود. "

 

مک تایرن از طرف خودش گفته است که او به یاد نمی آورد که به دنبال دوال باشد اما یادش می رود به یک ستاره آینده دار - لورنس فیشبورن ، که بعدا لری معروف بود ، باشد. اگرچه معلوم نیست که آیا او همیشه به Fishburne در مورد این نقش نزدیک شده است ، اما این بازیگر بعداً برای بخش دیگری از حق رای دادن - Zeus in Die Hard with a Vengeance برنده شد. هنگامی که آنها به جای ساموئل ال جکسون ، نقش خود را به ساموئل ال جکسون دادند ، در واقع فیشبورن از تولیدکنندگان شکایت کرد و ادعا کرد که آنها دوباره به توافق کلامی برگشته اند.

 

Foxy Nakatomi Plaza

 

Nakatomi Plaza اساساً شخصیت خودش در Die Hard است و اگر به لس آنجلس بروید ، شاید کمی تعجب کنید که می بینید ساختمان هالکینگ واقعاً مکان واقعی است. تهیه کنندگان این فیلم از Fox Plaza اخیراً تکمیل شده ، یک آسمان خراش 35 طبقه استفاده کردند تا به عنوان داستان ساختگی Nakatomi Plaza خدمت کنند.

 

فاکس پلازا سرانجام پس از زمان حضور در کاخ سفید ، به خانه دفاتر رونالد ریگان تبدیل شد - و هنگامی که فرد ریان ، رئیس ریگان ، فضا را فضا دید ، در واقع در پوسته های گلوله و شیشه شکسته برای فیلمبرداری Die Hard پوشانده شد. بنا بر گزارش ها ، یک مأمور سرویس مخفی درباره انتخاب نهایی شوخی کرد و گفت: "خوب ، شما فقط یک ساختمان را انتخاب کردید که در آنجا فیلمی ساخته شده است که چگونه تروریست ها می توانند آن را منفجر کنند."

 

داشتن فضایی که برای رئیس جمهور سابق در نظر گرفته شده است برای برخی از اوقات جالب در فیلمبرداری. "برنج مانند بود ، یک دقیقه صبر کنید. این چیست؟" "" دو سوزا درباره کارمندانی که برای یافتن "گلوله و کارتریج های خالی در همه جا آمده بودند ، گفت. "برای چند ساعت که آنها مانند آنها در حال تعجب هستند ،" آیا کسی در اینجا رانندگی کرده است؟ " بعد فهمیدند که چیست. " سردبیر فرانک اوریوست اضافه کرد که اف بی آی ، که قبلاً در مورد این فیلمبرداری اطلاع رسانی نشده بود ، "فکر می کرد این یک حمله تروریستی است."وای

 

ساعت تماشایی هانس گروبر

 

مدتهاست که مخاطبان این سؤال را مطرح می کنند که چگونه مک کلین فهمید که وقتی هانس گروبر واقعاً تروریست بود وقتی خود را به عنوان گروگان مبدل کرد. اگرچه بسیاری از مردم فقط به این غریزه پلیس اعتراض کرده اند ، اما دو سوزا نزدیک به 30 سال پس از انتشار این مصاحبه طرح سوال را در مصاحبه ای پاک کرد و گفت: مک کلین به لطف دیده بانش متوجه تمایلات جنایی گروبر شد.

 

به گفته دو سوزا ، در ابتدا صحنه ای درست قبل از ورود تروریست ها به ساختمان وجود داشت كه در آن گروبر به همه آنها گفت كه ساعت های خود را همزمان كنند ، و نشان می دهد كه همه آنها یك ساعت مشابه Tag Heuer را دارند. هنگامی که مک کلین تروریست اول را می کشد ، بدن را جستجو می کند و ساعت را متوجه می شود. او همچنان که در ادامه کار خود ادامه می دهد ، متوجه می شود که همه افراد بد یک لباس را پوشیده اند.

 

با این حال ، تمام این طرح به دلیل ایده لحظه آخری دی سوزا مبنی بر اینکه تروریست ها قصد فرار در یک آمبولانس را دارند ، از هم پاشیدند. در صحنه "هماهنگ سازی ساعتهای خود" هیچ آمبولانس قابل مشاهده ای وجود نداشت و آنها را مجبور به قطع آن کرد و سوراخی در نقشه قرار داد. اگر به محصول نهایی توجه کنید ، هنوز می توانید قصد اصلی فیلمسازان را ببینید ، با اینكه مک كلین وقتی او سیگار را به او پیشنهاد می كند ، به ساعت هانس نگاه می كند.

 

هانس گروبر ، شخصیت اصلی؟

 

هانس گروبر آلن ریکمن یک تبهکار کلاسیک است ، اما دو سوزا هنگام نوشتن فیلم او را به این ترتیب نمی دید. دو سوزا در مصاحبه ای با فیلمنامه نویسی خلاق فاش کرد که یکی از موارد مهم برای وی در نوشتن فیلم اکشن ، نگاه کردن به شرور به عنوان شخصیت اصلی است نه قهرمان.

 

وی گفت: "اگر شما در حال نوشتن نوع عکس هایی هستم ، و می فهمید که گیر کرده اید ، ممکن است به این دلیل باشد که وقت زیادی را در سر قهرمان خود می گذرانید." "اگر شما این کار را انجام می دهید ، به این دلیل است که ممکن است این تصور اشتباه را داشته باشید که قهرمان داستان شما شخصیت اصلی بازیگر است. اگر شما در حال ساختن ژانر هستید ، شخصیت اصلی شرور است."

 

دو سوزا توضیح داد که گروبر در واقع شخصیت اصلی شخصیت Die Hard است زیرا او سرقت را برنامه ریزی کرده بود که وقایع این فیلم را در حرکت قرار می داد. وی گفت: "اگر او سرقت را برنامه ریزی نکرده و آنرا جمع کرده بود ، بروس ویلیس تازه به مهمانی می رفت و با همسرش آشتی می کرد یا نبود." "بعضی اوقات باید به فکر فیلم خود از طریق دیدگاه شرور واقعاً در حال رانندگی باشید." توصیه فیلمنامه نویسی جامد - و همچنین چیزی که ممکن است باعث شود برخی از مخاطبان دوباره ارزیابی کنند.

 

ترس واقعی ریکمن

 

سرانجام هانس گروبر در پایان مرگ سخت به سر می برد و صحنه مرگ به یاد ماندنی این شخصیت در تاریخ به عنوان یکی از بزرگترین لحظات فیلم کاهش یافته است. ترس از اینکه در آن صحنه از چهره گروبر مشاهده می کنید ، این نیست که فقط ریکمن بازیگر بزرگی است - این به این دلیل است که ستاره از نظر قانونی وحشت کرده بود.

 

ریکمن صحنه ضمیمه یک دکل را به نام "The Decelerator" فیلمبرداری کرد. این بازیگر گفت که او با ارائه کارهایی که برای خود انجام داده است سقوط 40 پا را شوکه کرد. آنها تمرین کردند که ابتدا او را چند پا بر روی یک کیسه هوا پرتاب کنند و در نهایت راه خود را تا ارتفاع کامل انجام دهند. در تمام تمرینات خود او را به تعداد سه نفر کنار گذاشتند ، اما در واقع ، چارلی پیکرنی ، هماهنگ کننده شیرین کاری گفت که او را بر روی یک نفر کنار بگذارید.

 

جکسون د گوویا ، طراح تولید گفت: "شما می خواهید پشت خود را بشکنید ، به خصوص اگر آموزش ندیده باشید ، اما این مسئله در مورد آن است: آنچه که می توانید روی صورتش ببینید اجازه ترس دارد." وی گفت: "این یکی از بزرگترین عکس های تا کنون است. او وحشتناک بود. هرکس از ما باشد. شما ترس از مرگ را دیدید ، و من فکر می کنم ، به عنوان یک بازیگر ، او فقط احساسات خود را رها کرد. او به ما اجازه داد تا ببینیم چه احساسی دارد ، و این یک شلیک فوق العاده بود. "

 

Die Hard 2 اختلاف نظرها

 

Die Hard 2 با مجبور کردن مک کلین برای جلوگیری از سقوط یک تروریست از هواپیما با 230 نفر در هواپیما ، فیلم های اول فیلم را بالا برد. با این حال ، برخلاف موفقیتش در فیلم اول ، مک کلین در هدف خود ناکام است و در نتیجه باعث از دست رفتن هواپیما و کشته شدن همه افراد در هواپیما می شود.

 

این صحنه بیهودگی تلاش های مک کلین را نشان می داد و برای این فیلم بسیار مهم بود اما استودیو در واقع به دنبال حذف آن بود. دو سوزا که فیلمنامه دوم را هم فیلمبرداری کرده بود ، فاش کرد که استودیو فیلم صحنه ای متناوب را که در آن یک هواپیمای یو پی اس مدل سقوط کرد ، فیلمبرداری کرد و به جای 230 نفر فقط 2 نفر کشته شدند.

 

دو سوزا گفت: "استودیو اصرار داشت." "آنها گفتند ،" شما نمی توانید همه آن افراد را بکشید. ما مخاطبان را از دست خواهیم داد. این باید یک هواپیمای UPS باشد. "" با این حال ، تماشاگران تست فیلم "را دوست داشتند" با صحنه سقوط هواپیمای اصلی ، به همین ترتیب آنها نگه داشتند. دی سوزا اضافه کرد: "برای مدتی ، اگر جورج لوکاس را در حال افول سیاره پرنسس لیا نمی دانستید ، این بالاترین فیلم حساب بدن به دلیل سقوط هواپیما با افراد خیالی در آن بود."

 

با بازجویی اف بی آی سخت بمیر

 

Die Hard با یک Vengeance مخاطبان را در گیشه به ارمغان آورد ، اما سوالاتی را نیز از FBI به وجود آورد. فیلمنامه‌نویس جاناتان هنسلیگ در تفسیر DVD برای این فیلم فاش کرد که وی در واقع در مورد دانش خود در مورد بازجویی توسط دفتر مورد بازجویی قرار گرفت.او بانک مرکزی فدرال رزرو و طرح داستانی خائنانی خود را برای سرقت از آن.

 

وی گفت: "وقتی این فیلمنامه توسط همه مقامات نیویورک مورد بررسی قرار گرفت ، بدیهی است که اداره پلیس نیویورک مجبور به خواندن این فیلم نامه به دلایل مختلفی شد." "یک روز با FBI تماس گرفتم. آنها بسیار نگران این بودند که من چقدر درباره فدرال رزرو اطلاعات داشته باشم ، و چگونگی طاق های فدرال رزرو واقعاً نزدیک یک چاله مترو ، و از نظر لجستیکی در مورد تونل قنات ، و غیره." "

 

هنسلیگ به اف بی آی گفت که دلیل آشنایی وی با طاقچه ، ساده است: بانک اجازه داد آنها را ببینند. وی گفت: "آنها آن را به ما نشان دادند." "بنابراین من واقعاً توسط تروریست های افغانستانی شاغل نیستم. من واقعاً هیچ نوع دانش اختصاصی پنهانی را که نباید داشته باشم ندارم."

 

اگرچه اف بی آی به هنسلیگ اجازه داد از قلاب خارج شود ، اما او گفت كه این فیلم باعث شده كه آنها دوباره در مورد امنیت خود تجدید نظر كنند. پسر FBI گفت: "این صحنه ،" شما می دانید كه این دیوانه به نظر می رسد ، اما كسی واقعاً می تواند این مسئله را از بین ببرد. ما واقعاً می خواهیم یك نشست بنشینیم و در مورد اینكه چگونه می توانیم تسهیلات را بهبود ببخشیم صحبت خواهیم كرد. " هنلسلیگ گفت: "هرگز این اتفاق نمی تواند رخ دهد." "این واقعاً مرا خوشحال کرد."

 

این به درد سخت می خورد

 

جان مک کلین در سراسر حق رای دادن به Die Hard Hard و همچنین ویلیس نیز صدمه دیده است. این ستاره اکشن فاش کرد که تصادف در مجموعه فیلم اول او را تا حدی ناشنوا کرده است. وی گفت: "من دو گوش كم شنوایی جزئی را در گوش چپم رنج می برم" و تمایل به گفتن دارم ، "وااا؟"

 

این تنها مصدومیت او نبود. این بازیگر پس از دریافت ضربه ای درست بالای چشم راست ، هنگام فیلمبرداری از صحنه با یك ضربه تند برای مگی Q در مجموعه Live Free یا Die Hard در سال 2007 به پزشك اعزام شده بود. لگد مجبور شد کمی آسیب ببیند.

 

آن روز ویلیس از طرف پزشک به خانه اعزام شد و نماینده ای برای فاکس استودیو گفت که این حادثه "بزرگ نبوده است". با این حال ، کارگردان Len Wiseman گفت که در آن زمان خیلی جدی به نظر می رسید. "این خونین بود ... و [ویلیس] پوست را به عقب کشید و از من پرسید ،" چقدر بد است؟ " ویسمن گفت: "و استخوان را دیدم."

 

حق رای دادن که تا نام خود زنده است

 

یک روز خوب برای مردن سخت ، پنجمین فیلم در این حق رای دادن ، ممکن است بازده کمتری در گیشه نشان دهد ، اما ویلیس هنوز برنامه ای برای بازنشستگی جان مک کلین ندارد. این بازیگر در مصاحبه ای در فوریه سال 2018 فاش کرد که فیلمنامه ششمین فیلم Die Hard کامل شده است.

 

وی در نمایشگاه امشب گفت: "من قصد دارم به کالیفرنیا سر بزنم تا ببینم این فیلمنامه چگونه به نظر می رسد." ویلیس هیچ چیز دیگری راجع به این فیلم تأیید نکرد ، اما شایعه می شود که این یک prequel و دنباله است ، پس از مک کالین امروز در کنار فلاش بک کارآگاه به عنوان یک افسر جوان در دهه 1970.

 

نمایش یک مک کلین جوان قطعاً یک مفهوم جالب است ، اما ممکن است چیزی باشد که تولید فیلم را کند کرد. ویسمن ، که انتظار می رود برگردد ، پیش از این گفته بود که "انتخاب درست برای این نقش بسیار مهم است" و گفت: "این پاهای لخت چند کفش بسیار بزرگ برای پر کردن دارند." شاید پیدا کردن یک بازیگر مناسب برای این نقش زمان داشته باشد ، اما قطعاً ارزش آن را خواهد داشت اگر این بدان معنا باشد که پلیس محبوب yippee-ki-yaying همه را دوباره در عمل مشاهده کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 581
  • بازدید کلی : 2,767